Har dit team brug for et serviceeftersyn?
Vi skal øge salget, vi skal strømline vore arbejdsgange, vi skal reducere omkostningerne, vi skal innovere, vi skal samarbejde.
Der er meget vi skal for at være med i den globale konkurrence
Og det er slet ikke nok…
Vi skal skabe en vision, vi skal eksekvere, vi skal motivere, vi skal lære, vi skal udvikle og vi skal dele viden og skabe synergi.
Og sådan kunne jeg blive ved…
Ingen klarer disse krav alene. Kun effektive teams kan være med. Der skal meget til at skabe effektive teams, men der er to forhold, der er helt afgørende for at skabe et frugtbart samarbejde og et højt ydende team: Tillid og god kommunikation.
Vi skal være gode til at lytte og vi skal være gode til at udtrykke det vi mener og det vi ønsker på en måde der fremmer tillid, respekt og motivation. Vi skal bede om feedback og vi skal stille spørgsmål om det vi ikke forstår.
I 2002 blev jeg leder af en salgsorganisation uden klare mål og uden selvtillid. Fem år siden var vi førende i Norden og rollemodel for hele koncernen. Et kvantespring med stor effekt på markedsandelen og bundlinjen.
Den væsentligste forskel bestod i den måden vi kommunikerede med hinanden på. Vi øgede opmærksomheden på hvem vi selv var og hvorledes vi foretrækker at kommunikere. Vi blev opmærksomme på hvad der motiverer den enkelte og hvordan vi foretrækker at arbejde.
Resultatet blev engagement, personlig dedikation til kvalitet og service, hårdt og målrettet arbejde mod et skarpt fælles mål og uendelige mængder af feedback, nærvær og engagement i mennesket.
Vi vil meget gerne hjælpe din organisation videre, men det kræver at du foretager dig et valg.